Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος | Διάγνωση & Θεραπεία Παιδιών/Εφήβων
Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν παιδιά που εμφανίζουν αγχώδεις διαταραχές, προβλήματα συμπεριφοράς, επιθετικότητα, κατάθλιψη, φοβίες, διαταραχές ύπνου, σχολική άρνηση, ψυχοσωματικά συμπτώματα, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ.
16883
page-template-default,page,page-id-16883,page-child,parent-pageid-13869,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Διάγνωση & Θεραπεία Παιδιών/Εφήβων

Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν παιδιά που εμφανίζουν αγχώδεις διαταραχές, προβλήματα συμπεριφοράς, επιθετικότητα, κατάθλιψη, φοβίες, διαταραχές ύπνου, σχολική άρνηση, ψυχοσωματικά συμπτώματα, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ.

Αρχικά διεξάγεται μια πολύπλευρη διαγνωστική διαδικασία με στόχο τη συγκέντρωση όλων των απαραίτητων πληροφοριών που απαιτούνται για να κατανοήσουμε τις αιτίες και το πλαίσιο εμφάνισης των συναισθηματικών δυσκολιών του παιδιού/εφήβου. Η διαγνωστική αξιολόγηση συνήθως χρειάζεται 3-4 συναντήσεις για να ολοκληρωθεί και περιλαμβάνει:

  • Συνέντευξη με τους γονείς: Ο ψυχολόγος καταγράφει πληροφορίες από το ιστορικό του παιδιού, τις αναφερόμενες δυσκολίες του, τις ενδοοικογενειακές και τις ευρύτερες κοινωνικές σχέσεις.
  • Συνέντευξη με το παιδί: προσδιορίζει τις ανάγκες του μέσω της παρατήρησης, του παιχνιδιού, της ζωγραφιάς, της έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων του
  • Ερωτηματολόγια, προβολικά τεστ, όπως το CAT και το Fairy Tale Test, και κλίμακες αξιολόγησης.

Στο τέλος αυτής της διαδικασίας, ενημερώνονται για τη φύση των δυσκολιών του παιδιού και το προτεινόμενο θεραπευτικό πρόγραμμα.

Η ψυχοθεραπεία παιδιών/εφήβων έχει ως στόχο να βοηθήσει το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματα του,  να κατανοήσει και να αποδεχτεί τον εαυτό του, να αναπτύξει την αυτοεκτίμηση του και τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, να βελτιώσει τις  διαπροσωπικές του σχέσεις, να ενισχύσει τις ικανότητες του σχετικά με την επίλυση καθημερινών προβλημάτων. Είναι μια θεραπευτική διαδικασία που ενθαρρύνει το παιδί να επικοινωνήσει και να εκφράσει τις δυσκολίες και τα προβλήματα του μέσα από το λόγο, το παιχνίδι, ή άλλες εκφραστικές δραστηριότητες όπως ζωγραφική, πλαστελίνη, πηλό, κουκλοθέατρο, αφήγηση ιστοριών, κλπ. Η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ του ψυχοθεραπευτή και του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση για να υπάρξει πρόοδος.  Είναι απαραίτητο το παιδί να αισθάνεται πως μπορεί να εκφράσει τις μύχιες σκέψεις και συναισθήματα χωρίς φόβο απόρριψης και με την ασφάλεια για το απόρρητο των συνεδριών. Αυτό που διαπιστώνουμε από την κλινική εμπειρία, είναι ότι όταν οι γονείς έχουν συγχρόνως συμβουλευτική υποστήριξη ώστε να μπορούν να στηρίξουν τη θεραπεία του παιδιού τους, η εξέλιξη του παιδιού είναι γρηγορότερη και θεαματικότερη.

Θεραπεία Οικογένειας

Σε περίπτωση που κρίνεται χρήσιμο, οι γονείς συμμετέχουν σε θεραπευτικές συνεδρίες ως ζευγάρι (συνεδρίες ζεύγους) ή με τα παιδιά τους (οικογενειακές συνεδρίες) με στόχο να επεξεργαστούν σε βάθος προβλήματα σχέσεων και επικοινωνίας και να κάνουν ουσιαστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ τους, οι οποίες θα οδηγήσουν σε μια νέα, πιο ικανοποιητική ισορροπία για ολόκληρη την οικογένεια.  Η συχνότητα των συνεδριών είναι εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη.

Συνεργασία

Θεωρώ ότι η συνεργασία μεταξύ ειδικών είναι συχνά απαραίτητη για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του παιδιού. Γι’ αυτό, όποτε κριθεί απαραίτητο, με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα, συνεργάζομαι με όποιους ειδικούς εμπλέκονται στη θεραπεία του παιδιού/εφήβου (ιατροί, παιδοψυχίατροι, εκπαιδευτικοί) για την κατάρτιση ενός κοινού θεραπευτικού πλάνου.