Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος | Θεατρικό παιχνίδι
Το παιχνίδι είναι μια σοβαρή υπόθεση για τα παιδιά, καθώς γύρω από αυτό περιστρέφεται όλη η καθημερινότητα τους.
16886
page-template-default,page,page-id-16886,page-child,parent-pageid-13869,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Θεατρικό παιχνίδι

Το παιχνίδι είναι μια σοβαρή υπόθεση για τα παιδιά, καθώς γύρω από αυτό περιστρέφεται όλη η καθημερινότητα τους. Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν, με ευχάριστο τρόπο, σοβαρές και σημαντικές δεξιότητες της ζωής τους, κατανοώντας τον εαυτό τους και τους άλλους. Το Θεατρικό Παιχνίδι είναι ένα ατέλειωτο παιχνίδι εξερεύνησης και ανακάλυψης της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας του παιδιού, ένα δημιουργικό γεγονός που προσφέρει άμεση ικανοποίηση. Σε αυτό δεν υπάρχει προκαθορισμένο σενάριο, όπως στο θέατρο, αλλά μέσα από ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς, με ή χωρίς λόγο, τα βιώματα και τα αισθήματα των παιδιών, δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εκφραστούν δημιουργικά, να πουν τις ιδέες τους, να δημιουργήσουν μία ιστορία/ένα παραμύθι, να συζητήσουν, να συνεργαστούν, ν’ αποφασίσουν και να δώσουν διάφορες λύσεις στην πλοκή, η οποία έχει τη δυνατότητα να διαμορφώνεται συνεχώς.

Το θεατρικό παιχνίδι είναι ίσως, μία από τις πλέον ενδεδειγμένες και αποτελεσματικές μορφές θεατρικής έκφρασης για τις μικρότερες ηλικιακά ομάδες, καθώς ένα παιδί μπορεί να συμμετάσχει ακόμα και αν δεν έχει μιλήσει. Τα θέματα με τα οποία ασχολείται το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι καθορισμένα, αλλά αναπαράγονται από τα ίδια τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας και αντλούνται από τα προσωπικά τους βιώματα, από κοινωνικά ή/και φανταστικά γεγονότα, ή μπορεί να σχετίζονται με λαϊκές παραδόσεις, θρύλους και παραμύθια. Απευθύνεται, κυρίως σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, ενώ η καλύτερη ηλικία είναι από 3 ετών.
Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν:

  •  να οργανώνουν δημιουργικά και να εξωτερικεύσουν τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις ιδέες τους χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και ποικίλες εκφραστικές μορφές
    να πειραματίζονται, να απελευθερώνουν το σώμα τους, να χαίρονται, να παίζουν και, παράλληλα, να συλλέγουν γνώσεις και εμπειρίες
  • να υπακούν με προθυμία στους κανόνες του παιχνιδιού και της ομάδας, να συνειδητοποιούν την έννοια της δικαιοσύνης, της ισότητας, της συνεργασίας, και να ανακαλύπτουν, για πρώτη φορά, την έννοια της αυτογνωσίας
  • να γνωρίζουν βιωματικά το χώρο στον οποίο βρίσκονται και να τον χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν διαφορετικά είδη περιβάλλοντος και διαφορετικές καταστάσεις
  • να μπαίνουν σε διαφορετικούς ρόλους, να εκφράζουν την άποψή τους πάνω σε κοινωνικά θέματα, έννοιες και αξίες που διέπουν τη ζωή μας
  • να αποκτούν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα δικά τους συναισθήματα, καθώς επίσης και τα συναισθήματα των ανθρώπων που τα περιβάλλουν
  • να ανακαλύπτουν πολλές πτυχές της ζωής, της ανθρώπινης ύπαρξης και γενικότερα του κόσμου και να συνειδητοποιούν τα όρια της φαντασίας και της πραγματικότητας.

Ένα ολοκληρωμένο θεατρικό παιχνίδι διεξάγεται σε 3 ή 4 φάσεις. Ο συντονιστής της ομάδας αναλαμβάνει να προσαρμόσει το θεατρικό παιχνίδι ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις επιθυμίες των συμμετεχόντων λαμβάνοντας, πάντα, υπόψη την ηλικία των παιδιών, το χώρο και τον διαθέσιμο χρόνο.