Σκοπός της διαγνωστικής διαδικασίας δεν είναι η ταξινόμηση του εξεταζόμενου σε κάποια διαγνωστική κατηγορία, ούτε η αξιολόγηση της προσωπικότητάς του. Αντίθετα, αποσκοπούμε, μέσα από μια συνεργατική διαδικασία, να «κατασκευάσουμε» μια όσο το δυνατόν πληρέστερη, πολυεπίπεδη και συνεκτικότερη εικόνα για τον εξεταζόμενο και τις σχέσεις του με τους σημαντικούς του ανθρώπους. Αυτή η εικόνα εμπεριέχει στοιχεία από την ιστορία του, τις σχέσεις με τα πρόσωπα στη γονεϊκή και τη δική του οικογένεια, τη στάση του προς τους ρόλους που καλείται να αναλάβει ως επαγγελματίας, ως σεξουαλικός σύντροφος, ως γονέας, τη δημιουργικότητά του, την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων του, την αυτοεκτίμησή του κ.λ.π.