Σύμφωνα με τα μοντέλα των Alfred Adler και Rudolf Dreikurs (Παιδιά: Η Πρόκληση), είναι σημαντικό να καθορίσουμε τα ΚΙΝΗΤΡΑ της ανάρμοστης συμπεριφοράς των παιδιών και να αντιδράσουμε ανάλογα. Οι γονείς μπορούν να διακρίνουν τους απώτερους στόχους του παιδιού ανάλογα με το πως ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ για αυτή τη συμπεριφορά.
Αν το παιδί επιδιώκει ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ, ο ενήλικος νιώθει ΕΝΟΧΛΗΜΕΝΟΣ.
Αν το παιδί αποσκοπεί σε ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ο ενήλικος νιώθει ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ η ΥΠΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ.
Αν το κίνητρο του παιδιού είναι η ΕΚΔΙΚΗΣΗ, ο ενήλικος νιώθει ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ.
Αν το παιδί ενεργεί λόγω ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΣΗΣ και ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ, ο ενήλικος νιώθει ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ και ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ.