Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος | Μειώστε το στρες με Διαλογισμό
17461
post-template-default,single,single-post,postid-17461,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Μειώστε το στρες με Διαλογισμό

Μειώστε το στρες με Διαλογισμό

Ο διαλογισμός έχει γίνει δημοφιλής στις Δυτικές χώρες, ειδικά στις ΗΠΑ. Οι διαλογιζομενοι βιώνουν σημαντικά οφέλη όπως η καλύτερη πνευματική και ψυχική λειτουργία. Ο όρος διαλογισμός χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σ ένα μεγάλο και ποικίλο αριθμό διαφορετικών τεχνικών. Αυτές οι τεχνικές περιλαμβάνουν ενατένιση, αναπόληση, συγκέντρωση, χρήση φυσικών ήχων, όπως της θάλασσας, κελαηδά πουλιών, καθοδηγούμενο διαλογισμό, ασκήσεις αναπνοής κ.α. Άλλες τεχνικές εργάζονται στις αισθήσεις, στο νου,στη διάνοια,στα συναισθήματα

Η Βεδική επιστήμη υποστηρίζει ότι ο πραγματικός σκοπός του διαλογισμού είναι να ενώσει τον εαυτό με τον βαθύτερο εσωτερικό εαυτό. Αυτό γίνεται και στον βαθύ ύπνο μας, δηλαδή τότε επίσης συνδέεται ο εαυτός μας με τον εσωτερικής εαυτό μας.

Στην διαδικασία του διαλογισμού, ο διαλογιζομενος βιώνει την ενότητα του βαθύτερου εσωτερική εαυτού καθώς βρίσκεται σε εγρήγορση και όχι σε κατάσταση ύπνου.

Χιλιάδες έρευνες δηλώνουν ότι καθώς ο άνθρωπος διαλογίζεται, οι συσσωρευμένες πιέσεις υποχωρούν, η ενέργεια αυξάνεται, μειώνεται το στρες και η ανησυχία, μειώνονται οι φυσικοί και ψυχικού πόνοι, βελτιώνεται η μνήμη, μειώνεται στο αίμα μας η ορμόνη του στρες (κορτιζόλη) κ η υγεία του βελτιώνεται.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη και  διαλογίζονται τακτικά, αντιμετωπίζουν  την κατάθλιψη, και εκτελούν τα καθήκοντα τους. 

Ο διαλογισμός μειώνει την κορτιζόλη, την επινεφρίνη,τη αρτηριακή πίεση, την υπερδιέγερση της συμπαθητικός λειτουργίας και τη χοληστερόλη. Επίσης βελτιώνεται η διάθεση και εξομαλύνονται οι αγχώδεις διαταραχές και οι διαταραχές της διάθεσης.

Επίσης βελτιώνει τη δραστηριότητα της τελομερασης και το μήκος των τελομερών. Το ένζυμο τελομεραση το οποίο είναι υπεύθυνο για την προστασία και τη διατήρηση του μήκους των τελομερών, των προστατευτικών καλυμμάτων στην απόληξη των χρωμοσωμάτων που προάγουν τη χρωμοσωμική σταθερότητα. Μικρότερα τελομερη σχετίζονται με γρήγορη γήρανση και σχετιζόμενες ασθένειες. Το χρόνιο στρες μειώνει τη δραστηριότητα της τελομερασης και επιταχύνει τη σύμπτυξη των τελομερών και την πρόωρη γήρανση.

Πολλές έρευνες αποδεικνύουν ότι οι μακροχρόνιοι διαλογιζομενοι έχουν νεότερη βιολογική ηλικία συγκριτικά με τους βραχυχρονιους διαλογιζομενους και όσους δεν διαλογίζονται.

Ο διαλογισμός είναι μια άσκηση της συνείδησης, όπου τα αποτελέσματα επιτυγχάνονται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται έλεγχος του νου η άλλη χειραγώγηση του πνεύματος. Είναι μια άσκηση ενότητας, που μειώνει το στρες και προκαλεί αύξηση της ενεργητικότητας και αποτελεσματικότητας στη λειτουργία της εσωτερικής πραγματικότητας.